Jeżeli zauważyłeś w rozwoju Twojego dziecka odstępstwa, deficyty, nieprawidłowości, coś co Cię bardzo niepokoi i masz wątpliwości oraz pytania – przyjdź/zadzwoń do naszej poradni. Nasi Specjaliści pomogą w rozwiązaniu Twojego problemu, udziela wsparcia, pokierują i odpowiedzą na wszystkie pytania.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to bezpłatne, wielospecjalistyczne, wielokierunkowe i intensywne działania mające na celu poprawę funkcjonowania dziecka w tym obszarze rozwojowym, który jest zaburzony. Przeznaczone są dla dzieci od pierwszych dni życia do momentu rozpoczęcia nauki w szkole. Podstawowym założeniem wczesnego wspomagania jest oddziaływanie w taki sposób, aby dziecko zostało przygotowane do podjęcia nauki w szkole oraz prawidłowego funkcjonowania w obszarze poznawczym, emocjonalnym, społecznym i fizycznym. Ilość godzin przyznawanych do terapii WWR jest indywidualna i waha się od 4 do 8 w miesiącu. Program ten dotyczy wyłącznie dzieci, które posiadają opinię o potrzebie wczesnego wspomagania. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka realizowane są przez kadrę Centrum Terapii Dziecka i Rodziny, mającą wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi.
Dzieci u których stwierdzona zostanie jakaś niepełnosprawność lub inne zaburzenie rozwoju, to wówczas takie dzieci kwalifikuje się do korzystania z zajęć w ramach WWR.
Wczesnym wspomaganiem mogą być objęte dzieci:
Udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej właściwej dla miejsca zamieszkania, pobrać komplet dokumentów i zarejestrować dziecko na badanie psychologiczne.
Wypełnić wniosek o wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju.
Poprosić lekarza specjalistę o wydanie zaświadczenia o stanie zdrowia dziecka i rodzaju dysfunkcji.
Poprosić nauczyciela w przedszkolu lub zerówce szkolnej o pisemną opinię o dziecku.
Powyższe dokumenty (wniosek rodzica, zaświadczenie lekarskie, wynik badania psychologicznego, opinię nauczyciela) złożyć na Zespół Orzekający rejonowej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli decyzja zespołu orzekającego będzie pozytywna, opinię o potrzebie wczesnego wspomagania należy dostarczyć do naszej placówki.
Podczas pierwszego spotkania z rodzicem i dzieckiem, zespół wspólnie ocenia potrzeby dziecka, wyznacza rodzaj zajęć oraz ich ilość w miesiącu.
Skontaktować się z naszą poradnią w celu omówienia terminu spotkania
Przyjść na spotkanie w raz z opinią. Podczas spotkania zostanie przedstawiony plan terapeutyczny.
Po akceptacji przez rodzica planu terapeutycznego zostanie sporządzona umowa w której rodzic wyrazi zgodę na uczestnictwo swojego dziecka w zajęciach prowadzonych w ramach naszej poradni.
Opinia może być realizowana tylko przez jeden podmiot.